Zespoły i Praca Projektowa:
Aby zespół osiągnął sukces, jego członkowie muszą być świadomi swoich różnić i podobieństw, respektować nawzajem swoją odmienność i mieć jasność podziału ról i procesów, w ramach których pracują.
Trening Komunikacji:
Podstawą kwestionariusza Diversity Icebreaker są różnice w sposobie komunikacji z innymi. Trening jest skutecznym sposobem na poznanie pojęcia różnorodności w stylach komunikacyjnych.
Przywództwo:
Metoda Diversity Icebreaker rozwija samoświadomość własnego stylu zarządzania, gotowość do współpracy i przywództwa partycypacyjnego, preferencje mają również bezpośrednie przełożenie na różne wymiary zarządzania („ludźmi”, „zadaniami”, „zmianą”).
Trening Międzykulturowy i Zarządzanie Różnorodnością:
Wymiary Diversity Icebreaker występują niezależnie od kultury, płci i wieku. Model jest nieskomplikowany i intuicyjny, przez co może być wprowadzeniem do tematyki różnorodności.
Rozwiązywanie konfliktów:
Diversity Icebreaker nie jest narzędziem służącym rozwiązywaniu konfliktów. Ponieważ jednak warsztat podnosi poziom zaufania i pozytywnych emocji wśród uczestników, metoda może wspomagać proces poszukiwania rozwiązań.
Punkt wyjścia:
Możliwość stosowania DI dla grup składających się 200 i więcej uczestników czyni DI jedynym w swoim rodzaju narzędziem używanym przy starcie dużych projektów organizacyjnych, konferencji i procesów integracji pracowników.